torsdag 29 oktober 2009

23.02

Körskoledag all day long. Några ord för att sammanfatta dagen; ofokuserad, okoncentrerad, fnittrig, trött, koffin-missbrukare. Ja..

Det blev inte så bra idag alltså och då jag har extremt höga krav på mig själv (vilket är dumt) sätter det sig direkt på självförtroendet. Men det blir revansh imorgon. Tack Janina för de stärkande orden, de betyder mycket.

Över till bättre saker! Eller ja, typ bättre saker.

1. Jag har skaffat mig en "kompis" på körskolan. Han heter Micke, är 25 år, har suttit inne hur många gånger som helst och är bara allmänt missskötsam och skum. Men han är ganska rolig och funkar att hänga med när man vill prata om något annat än trafikregler en stund.

2. Fick ett sms av X i tisdags där han undrade om jag ville ses. Av uppenbara anledningar gick det inte även om jag ville vilket jag förklarade för honom medans jag såg hans "Jaha, okej"-svar i huvudet. Överaskande nog fick jag ett "Ja juste, du har ju åkt. Se till att komma hem med ett körkort nu. Du klarar det"-svar. Ett peppande, uppmuntrande svar. Jag blev glad.

3. Inga förväntningar om något spontant meddelande eller liknande från honom existerade ens i mina vildaste fantasier då ett meddelande poppade upp i FB-chatten.

- I miss u baby.

Precis vad jag behövde höra efter att ha blivit golvad av dagen och definitivt vad jag behövde höra efter kaos-scenariot för ett par helger sedan. Svarade att jag saknar honom också, vilket jag gör om jag känner efter riktigt mycket.

- Kan jag inte få en bild?

Suck.

- Kanske det.
- Jag vill se vad jag saknar.
- Du vet vad du saknar. Men du kanske får en senare.
- Vad tvekar du över?
- Jag tvekar inte.
- Bra. Saknar min sötnos.

Här känner jag faktiskt uppriktig saknad. Nåväl, iallafall extrem hemlängtan.

-Saknar dig också, det suger att vara så långt hemifrån.
- Varför saknar du mig då?

Varför detta ständiga bekräftelsebehov? Han är värre än en 13-årig brud. Jaja, jag kan lika gärna vara uppriktig.

- I just miss u.
- Inte bara min kropp hoppas jag ;)
- Faktiskt inte, även fast jag vet att du bara saknar min.
- Nej, så är det inte. Varför tror du det?

Ja, varför tror jag det? Please.

Så där höll vi på några meningar framåt innan han kläcker ur sig,
- Kommer det en bild eller? Ska nämligen glo teve nu.

Ha.....ha....ha. Du kan ta din iPhone och dra åt helvete. Här delas det inte ut bilder i onödan. Man förtjänar sånt, man ber inte om det.

Nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar