fredag 16 oktober 2009

14.49

Bra dag so far. Började med att Oscar plingade på dörren för att skaka liv i mig. Medans jag gjorde det jag skulle (duscha, smörja in mig, sminka mig, klä på mig, tjejgrejer) roade han sig med att spela tevespel. Den killen har verkligen fattat grejen, DET HJÄLPER INTE ATT STRESSA EN TJEJ PÅ MORGONEN.

När jag var färdig började vi gå mot tunnelbanan för att åka in till stan men jag lyckades nästan helt utan övertalning få honom att ta bilen in till stan istället. Kom igen, det regnade ju. Efter en timmes snurrande runt Vallhallavägen på jakt efter parkeringsplats tycktes min idé inte vara riktigt lika bra men vi lyckades tillslut hitta en minimal ficka som vi trängde oss in i. Efter det gällde det bara att lokalisera Floragatan 3 och The Royal Thai Embassy vilket skedde med glans. När vi in genom dörrarna stiger klockan 11.45 inser vi att vi glömt ta med oss två varsinna passfoton vilket resulterade i en panikartad, 45 minuter lång jakt på en fotoaffär för att framkalla fotohelvetena och ta oss tillbaka innan dom stängde klockan 13.00.
Men eftersom jag och Oscar utgör ett så fruktansvärt bra team gick även det sjukt bra och visumansökningen är nu inlämnad!

Det enda negativa (förutom att vi sprungit i regn innan korten togs och därmed var rödblossiga och dyngsura på korten) är att dom behöll våra pass. Det går ingen nöd på Oscar som har både körkort och leg, jag däremot har BARA passet sedan jag sumpade legget för några månader sen. Detta betyder alltså att jag inte kan köpa cigg, gå ut på krogen eller överhuvudtaget legitimera mig på fem dagar. Fast det är inte så farligt, fem dagar. Någon måtta får det väl ändå vara. Plus att jag ska ju vara ren från alkohol i en månad och försöka sluta röka har jag sagt. Det här kanske till och med kan bli en bra start?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar