lördag 24 oktober 2009

16.51

Jag är nyligen hemkommen från Farsta Centrum där jag spenderat lördagen med ett par av mina homegals n' guys och ligger nu mest och surar i soffan.

1. Jag lämnar Stoholm för Äppelbo i två veckor. Anledning: Körkort. Varför är jag då sur över att inte bara få det förbannade kortet betalat utan dessutom bli uppkörd 40 mil av morfar personligen? Ja, det kan man ju verkligen fråga sig. Kanske för att 14 dagar av total isolation väntar, utan internet, utan tevekanaler och utan umgänge. Jag kan lika gärna göra något kriminellt och placera mig själv på Hall. No difference to be seen.
2. Min kära mamma, som jag förvisso älskar och värderar högt, tror sig vara berättigad till att utan vidare förfrågning inte bara skaffa sig en användare på min dator utan även försöka förbjuda mig att ta med den upp dit. Anledning: "Då har ju inte jag någon dator ju........." och "men du måste ju ändå plugga teori varenda vaken minut".
Ja, mamma, du har rätt i att jag måste plugga som en as men om du överhuvudtaget vill se mig i levande tillstånd igen rekomenderar jag dig till att (1) Sluta förbjuda mig att ta med MIN dator,
(2) sluta motarbeta mig och (3) låta mig åtminstonde kolla facebook en gång om dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar