lördag 31 oktober 2009

22.05

Oh shit, vad jag har kört idag. Fram och tillbaka typ 17 gånger. Kört till Malung, kört runt i Malung, kört tillbaka till Äppelbo, skjutsat morfar och mormor till Dala järna, hämtat morfar och mormor i Dala järna, kört tillbaka till Äppelbo, skjutsat hem moster Ella till Dala järna och sen tillbaka till Äppelbo ytterligare en gång. Helt slut. Att det var en jäkla vägg av dimma nu sista vändan gjorde inte saken bättre. Mörker+dimma+trång landsväg+zero viltstängsel=obehagligt.

Mellan vändorna grabbade jag kameran för första gången på länge. Anledningen till att jag lagt den på hyllan är att jag är så förbannat trött på min D40 och ett trött 50mm objektiv (som jag iförsig älskar men som inte passar motiven jag målat upp i huvudet), men nu hade jag Jannes D90 med vidvinkel som funkar mucho better. Reslutaten av bilderna blev bra, de kräver dock lite behandling då jag glömde dra ner till jpeg och fotade i RAW. Men det fixar vi till på ett par minuter men inte idag. Två av bilderna nedan tåls iallafall att visas då de trots redigering, inte blir mycket bättre än såhär. Det beror väl iförsig på motivet och inte på själva bilden. Det finns anledningar till att jag valt att ställa mig bakom kameran och inte framför.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar