torsdag 6 augusti 2009

14.50

Alltså, det här är helt sinnessjukt men jag tror att det spökar i min lägenhet. Igår natt ringde jag i panik till min kompis Oscar och bad honom hämta mig för att jag tyckte mig höra steg om och om igen utanför min sovrumsdörr och inatt gick duschen helt plötsligt igång och jag ringde med lika mycket panik till pappa. Min paranoia tar över mitt liv! Min sömn iallafall.

Jag hade massor av saker jag skulle göra idag men eftersom jag inte kunde sova förrän halv 4 drog jag ut på det ytterligare en dag och gjorde mindre vettiga saker. Mina grannar måste ju tro att jag är någon tvär ensam kattkvinna eller något som försöker fly tillvaron genom bokläsning. Två dagar i rad har jag suttit ute på balkongen och läst i min bok. I timmar. Måste sluta med det alltså innan någon får för sig något. Nu ska jag åka och jobba och om allt går som jag vill (vilket det brukar) så blir det en öl eller fem på söder efteråt.

2 kommentarer:

  1. Oj vad läskigt :s
    men kom han oscar då? är det din pojkvän?
    btw, love your blogg!

    SvaraRadera
  2. Nej, han lyckades övertala mig att jag bara var paranoid och att det inte var någon hemma. Och han är bara en kompis!
    TACK!

    SvaraRadera