onsdag 30 september 2009

23.59

Ramlade in på en blogg här om dagen och läste det här inlägget.



Jag har en tendens till att haka upp mig på saker och ting och kände att jag behöver lägga min överflödiga åsikt till den här frågan. Kan man offra få för att rädda fler? Ja, det är klart man kan. Vad ska man annars göra? Offra fler för att rädda få? Jag vet, vi offrar en miljon hårt arbetande 10-åringar i tobaksindustrin så att 100 högt uppsatta på Marlboro kan fortsätta leva lyxliv. Eller så offrar vi 100 högt uppsatta på Marlboro så att en miljon hårt arbetande 10-åringar kan få slippa dö lidande i cancer. Well?



För övrigt vet jag inte om jag kan hålla med om att "Hitler-tänket" är att ens att tänka lite rätt i det här fallet. Jag menar, Hitler dödade typ sex miljoner judar. Det är inte direkt vad jag betraktar som .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar