måndag 28 september 2009

23.57

Har återigen kommit in i en period där jag lägger onödigt mycket tid och energi åt att tänka på, oroa mig för och planera inför framtiden. Jag har några stora mål och en hel del små som jag hoppas kommer kunna bli avbockade inom några år. Så..

Inom ett år ska jag ha:
Köpt en bil
Flyttat hemifrån (eller i det här fallet få morsans arsle ur vagnen så hon kan flytta som hon säger att hon ska göra..)
Börjat plugga franska
Tagit fler Fotokurser
Skaffat ett shysst jobb

Inom X år:
Pluggat upp mina betyg
Kommit in på journalisthögskolan
Pluggat ännu mer fotografi
Backpackat i Sydamerika
Interrailat i Europa
Roadtrippat i USA


Och såklart är ett stort mål att fly landet fort som attan och bosätta mig någon helt annan stans. Frankrike är nog det landet som står högst upp men jag kan helt klart även tänka mig USA, Australien och till och med Skottland (om än bara för ett par år, man pallar inte hur mycket regn som helst). Eller några år på alla ställen. Allt som inte är Sverige duger helt enkelt. Men shit vad jag börjar känna att livet är kort.. Vi får helt enkelt vänta och se vart vägarna bär mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar