torsdag 12 november 2009

23.48

Hallå! Noll aktivitet här på bloggen. I like it! Det måste ju liksom betyda att både Jag OCH Janina har ett liv. Great stuff.
Sedan jag kom hem från Äppelbo med körkortet (som jag hämtade ut idag och som blev totally awesome) har jag spenderat min tid med diverse saker.

På tisdagskvällen när vi efter 35 mil äntligen nådde Stockholm lånade jag morfars bil och satt för första gången helt själv vilket jag fann ruskigt obehagligt. Efter ett par telefonsamtal med ångestladdat "Jag-klarar-inte-det-här-jag-kan-egentligen-inte-köra-bil-jag-har-mörkat-hela-grejen"-snack stack och hämtade Janina i Tallkrogen och sen vidare hem till mig för massa slapp och snack.
I onsdags åkte jag omkring och fikade lite här och var och avslutade dagen med några glas vin hemma hos X. Trevligheter.
Och idag spenderade jag hela förmiddagen hemma hos X. Vi gick och köpte frukost, tände lite ljus och bara var en stund innan jag kickade igång dagen vid 13 tiden. Skjutsade en kompis till sitt jobb i Globen vilket blev lite nervigt när jag skulle ta mig ut därifrån själv men det gick ju hur bra som helst. Hämtade Frida vid hennes jobb i Älvsjö vilket också blev lite drygt då jag missade avfarten men det gjorde ingenting, hon fick bara gå några minuter längre än planerat. Åkte hem till X igen och tittade på en film, somnade på soffan och blev upptvingad igen för att hämta den förstnämnde kompisen och köra hem honom vilket resulterade i en mindre sammandrabbning mellan mig och X, faktiskt den första (eller nej förresten, andra). Han blev lite tvär för att han trodde att jag inte tänkte säga hejdå innan jag gick då jag stressat började sätta på mig skorna medans jag fortfarande pratade i telefon. Grabbar alltså, så fort någonting inte passar vänder dom kinden till (i det här fallet bokstavligen. Jag menar come on, jag försöker ge honom någon form av "försonings-puss" och han vänder tjurigt bort huvudet. Är det jag som är 28 eller han?)

Har iallafall eventuellt fixat ett par, tre fribiljetter till K1 galan så jag hoppas han blir glad över det. Men det kanske inte heller passar? Karlar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar