söndag 8 november 2009

15.43

Igår var jag på "Det goda köket" på Älvsjömässan med mamma och marie. Trevligheter, minst sagt. Att gå runt och fnissa och pimpla vin en lördagdag bara sådär kan ju inte vara fel. Påväg hem ringde Jonathan och tyckte jag kunde pina över till brorsan hans som bor i huset brevid mig, vilket jag gjorde med vinsglaset i ett stadigt grepp. Det började civiliserat med ett par glas innan förtäringen av diverse alkoholhaltiga drycker friskt kom igång på riktigt. När allt var uppdrucket runt 22-tiden bladade över till mig för att hämta mer. När även dom har halvtomma begav det sig in till Söderhof för lite mer billig öl och därefter hem till Jompa där vi tröck några smörgåsar vid diskbänken innan vi totaldäckade båda två runt 01.30 tiden. Spontan kväll, mer sådana vill vi ha!

Nu sitter jag i bilen med morfar påväg tillbaka till Äppelbo. Jag är faktiskt lite småbakis så den här bilfärden sitter definitivt INTE där den ska. Men man gör vad man måste, på tisdag gäller det!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar