måndag 23 februari 2009

22.52

Off work. Det var faktiskt riktigt kul idag, inte jobbigt alls och det var ju skönt för omväxlingskull. Hände en del konstiga saker och sådant är ju roligt, det får liksom dagen att gå lite fortare. Dagens bästa kundkonversation:

Jag: Ursäkta, vad väntar du på?
Otrevlig tant: Jag vet inte riktigt, en sallad kanske, men när kommer den?!
Jag: ..........?

Suck, ser jag ut som en tankeläsare? Ibland tror jag det. Gillar speciellt att gissa vad folk vill dricka när dom kommer fram med orden "En läsk, tack". Efter en lång arbetsdag kan jag ibland till och med bara ta någon dricka (någon ovanlig och äcklig, typ fanta free) bara för att markera att nästa gång du kommer in kanske du ska berätta VAD du vill ha för läsk. Människor alltså.
En annan rolig sak jag tänkt på är kortbetalning. Vuxna människor som säkert använder sitt kort iallafall en två, tre gånger om dagen kan liksom inte riktigt koppla att dom ska dra kortet själva TROTS att det står en kortmaskin precis framför ögonen på dom. Trycka sin kod eller godkänna belopp kan dom inte heller. Hur svårt ska det vara? Jag blir så trött.
Vi kan kalla det här för dagens meningslösa aggression.

1 kommentar: