fredag 3 april 2009

20.15

Jaha så var den här, den där efterlängtade fredagskvällen. Om man tittar tillbaka på dagens aktiviteter hade den potential. Började dagen med att sträcka ut varenda liten sovande muskel klockan tjugo över tio, gick upp, kokade kaffe och tog dagens första ciggarett på en varm och solig balkong. Låg raklång i soffan och lyssnade på Veronica Maggio, sket i att äta frukost. Tog en dusch, klädde på mig och tog tunnelbanan in till Medis. Mötte Sara och tog ett par öl, gick en vända på stan. Det hade varit perfekt att åka hem, byta kläder och fixa iordning sig och sedan åkt in till stan igen. Men så blev det inte.

Istället gick jag ner till centrum och köpte godis för exakt 8.50 för att fördriva tiden fram tills läggdags. Och nu sitter jag här och ser på Så ska det låta, äter godis och dricker Loka direkt ur den 1.5 liter stora flaskan. Jag har ettan, tvåan och fyran, knappt någon internet uppkopplning för min efterblivna granne stänger ner den hela tiden, inga möbler, böcker eller tidningar. Det känns som om jag sitter på alcatraz. Fast värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar